Marana-tha

publikacja 07.07.2006 11:55

Dębicki zespół Marana-tha to nie tylko grupa muzyczna, ale także ewangelizacyjna. Działa już od 1995 r. przy parafii św. Jadwigi w Dębicy. Ma na swoim koncie płytę, nagraną w 2003 r.


Historia
Grupa Marana-tha powstała w 1995 r. przy Katolickim Stowarzyszeniu Młodzieży w parafii św. Jadwigi w Dębicy. Pomysłodawcą i inicjatorem stworzenia zespołu był ks. Krzysztof Pasyk, do dziś jego opiekun duchowy. Pomagali mu profesjonalni muzycy: Agnieszka Szczepańska, nauczycielka muzyki i skrzypaczka, autorka aranżacji utworów zespołu oraz Piotr Czerny (instrumenty klawiszowe). Oboje do dziś występują w Marana-tha.
Kilkunastoosobowy skład zespołu zmieniał się co pewien czas. Odeszli m.in. gitarzysta Piotr Dymiński, skrzypaczki Magdalena Gawron, Anna Sipiora i Katarzyna Sobas, wiolonczelistki Antonina Kraszkiewicz i Alicja Żelazkiewicz, wokalistki Renata Kuta, Anetta i Edyta Ocytko, gitarzyści i wokaliści Krzysztof Kliś i Norbert Kałucki (grający też na kontrabasie), flecistki Sylwia Susz i Anna Łukasik, klarnecista i saksofonista Sebastian Tomasik.
Zespół koncertuje przede wszystkim na rekolekcjach, dniach skupienia, itp. Występuje w całym kraju, a przede wszystkim w diecezji tarnowskiej. Z założenia nie bierze udziału w żadnych festiwalach i konkursach.

Skład zespołu
Agnieszka Szczepańska – lider zespołu, śpiew;
Katarzyna Jabłkowska – śpiew, przeszkadzajki;
Maria Jabłkowska – śpiew;
Justyna Zagajewska – śpiew;
Iga Lis – skrzypce, altówka;
Joanna Ciepińska – skrzypce;
Beata Walczyk – śpiew.
Rafał Malinowski – śpiew, przeszkadzajki;
Dominik Magdoń – śpiew;
Jan Bysiewicz – śpiew;
Paweł Kołodziej – gitara akustyczna;
Tomasz Parys – gitara akustyczna, gitara solowa, śpiew;
Kamil Para – gitara akustyczna;
Piotr Olechowski – gitara basowa, didgeridoo;
Grzegorz Reguła – perkusja, bębny, dżamba, przeszkadzajki;
Piotr Czerny – instrumenty klawiszowe, efekty;
Tomasz Duda (gościnnie) – saksofon. Dyskografia

"Dzieci Światłości" – 2003.
















"Byle do nieba" – 2004.



Płyta w całości autorska. Mocno elektryczna i energetyczna. Jest wypadkową indywidualnych muzycznych fascynacji całej piętnastki. Znajdziemy na niej wokalne i instrumentalne wersje w różnych stylach - z jakimś powrotem do nurtów nieco dziś zakurzonych (salsa-samba, ballada, flamenco, jazz-blus, bossa-nova) ale i topowych (rock, reggae i fanky). Swoisty nastrój tworzą dźwięki hammonda i "trio blaszane" (saksofon, trąbka i puzon).

Smaczkiem tej płyty polecanym wyrafinoiwanym słuchaczom jest bossa-nova "Kochać wciąż się uczę" ale i muzyczne instrumentalne opowieści o upadku człowieka i powrocie do stanu raju zawarte w syntetycznym intro i klasycznym organowym podwójnym zamknięciu krążka. Firmowa piosenka pt. "Marana Tha" doczekała się wideokipu. Jak zwykle, tak i ten krążek zespołu ma dwie części: wokalną i instrumentalną.

"Marana Tha" - fragment 1 :.
"Marana Tha" - fragment 2 :.
"Marana Tha" - fragment 3 :.



Posłuchaj nagrań wersji wokalnych utworów zespołu
"Wysławiajcie Pana" :.
"Zbudź się o śpiący" :.
"Anielski swing" :.
"Psalm 150" :.
"Prośba" :.
"Pomóż mi" :.
"Niewiasto Boża" :.
"Trzy namioty" :.