Wespół w zespół

Marcin Jakimowicz


GN 03/2015 |

publikacja 15.01.2015 00:15

Gdzie ekumenizm sprawdza się w praniu? W graniu.


Natalia Niemen z chórem TGD, 
czyli ekumenizm, który sprawdza się na scenie od lat Roman koszowski /foto gość Natalia Niemen z chórem TGD, 
czyli ekumenizm, który sprawdza się na scenie od lat

Mówią, że jedna jaskółka wiosny nie czyni, ale gdy na niebie ujrzymy kilkadziesiąt szybujących ptaków, mamy chyba prawo oczekiwać nadejścia cieplejszej pory roku? 
Gdy na początku lat 90. startował zespół New Life’m, ludzie patrzyli na to wspólne muzyczne przedsięwzięcie katolicko-protestanckie z pewną taką nieśmiałością. Uda im się? Pozabijają się w mknącym na Ukrainę busie, rozstrzygając prawdziwość dogmatu o Niepokalanym Poczęciu? Muzycy przecierali szlak, rozpoznawali teren. Było to w czasach, gdy ludzie słuchali na domowych grundigach „Listowych piosenek”. „Listowe piosenki” – zbiór uwielbieniowych hitów – wydawał krakowski „List”; a „List” wydawało jeszcze wydawnictwo „Maszachaba” (późniejsze „m”). Dziś fakty te są tak nieprawdopodobne, że trudno je powiązać. New Life’m to była rewolucja. Eksperyment. Dziś to, że na scenie w jednej kapeli grają wspólnie ludzie różnych wyznań, jest normą. 


Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.