Trzecia przestrzeń

Ks. Szymon Kiera

GN 43/2011 |

publikacja 27.10.2011 00:15

Chociaż swoją muzyką nie schlebia modnym trendom, jej płyty błyskawicznie pokrywają się złotem i platyną.

Trzecia przestrzeń marcin kydryński Anna Maria Jopek jest prawdziwym fenomenem polskiej sceny muzycznej

Anna Maria Jopek jest prawdziwym fenomenem polskiej sceny muzycznej. Skromna i nieśmiała dziewczyna, rozpoczynająca w 1997 roku karierę występem na Festiwalu Eurowizji, w ciągu niemal 15 lat zdołała wypracować własny, niepowtarzalny styl śpiewania. Dała się poznać jako znakomita wokalistka jazzowa, sięgająca chętnie do korzeni polskiej tradycji, nie stroniąca także od brzmień muzyki popularnej. Płyta „Upojenie” nagrana z legendarnym Patem Metheny przyniosła jej międzynarodową sławę, zaś ostatni studyjny krążek „ID” zgromadził plejadę artystów z całego świata. Jednak prawdziwą pasją Anny Marii Jopek jest ciągłe poszukiwanie brzmień, które rodzą się na styku odległych nieraz kultur muzycznych. Dowodzą tego trzy nowe, jakże odmienne krążki wokalistki, które jednocześnie pojawiły się na rynku.

Między Japonią a Polską

Tryptyk otwiera album Haiku powstały przy udziale wybitnego japońskiego pianisty Makoto Ozone. Współpraca obojga muzyków rozpoczęła się rok temu nagraniem płyty z jazzowymi aranżacjami utworów Fryderyka Chopina. Tym razem artyści postanowili skonfrontować ze sobą tradycje obydwu krajów: sięgnęli zarówno po stare tematy japońskie, jak i znane piosenki „Mazowsza”, wypracowując dla nich zupełnie nową stylistykę.

Dostępna jest część treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.