Muzeum Zamkowe w Sandomierzu przygotowało ekspozycję przedstawiającą XVIII-wieczną rzeźbę Chrystusa Frasobliwego.
Do końca maja w Muzeum Szlachty Mazowieckiej można kontemplować ikony.
Podczas zwiedzania uświadamiamy sobie nie tylko skalę wyobraźni, ale i ogrom pracy, którą musiał wykonywać na co dzień Antoni Gaudí, by wprawiać ludzi w zachwyt. Dzięki poznańskiej wystawie udało mu się to kolejny raz.
Wrocławska artystka Teresa Buczyńska często maluje cierpiącego Zbawiciela. Zwraca uwagę na ranę, która powstała pod ciężką belką niesionego krzyża. Pisał o niej św. Bernard z Clairvaux. Stygmat tej rany nosił św. o. Pio.
Obraz wywiera duże wrażenie, choć na ciele Chrystusa nie znajdziemy śladów uderzeń i krwi. Artysta przedstawił jednak Zbawiciela omdlałego, bezbronnego, osaczonego przez oprawców, co wywołuje jeszcze większe emocje niż widok ran.
Wernisaż malarstwa Teresy Buczyńskiej, Anny Polonii Zyndwalewicz i Artura Lobusa odbędzie się 9 kwietnia o 16.00 w klasztorze sióstr boromeuszek w Trzebnicy.
Obraz "Ukrzyżowanie" ze zbiorów Muzeum Śląska Opolskiego posłużył jako przykład do opowieści o scenach pasyjnych w malarstwie na przestrzeni wieków.
W Kołobrzegu powstaje ikona krzyża. Wydarzenie jest nietuzinkowe, bo tworzyć go będzie równocześnie grupa ikonopisów.
To jeden z mniej znanych obrazów Jacka Malczewskiego, znajduje się on bowiem w kolekcji prywatnej i jest rzadko wystawiany. Miłośnicy twórczości polskiego symbolisty z łatwością rozpoznają jednak charakterystyczny styl artysty i schemat kompozycyjny, którym się często posługiwał.
Piękna Madonna z Dzieciątkiem przez kilka wieków była w Równem na Wołyniu, a po wojnie trafiła do Mokowa, w okolice Dobrzynia nad Wisłą. Teraz powróciła po konserwacji do parafialnego kościoła.