Po obejrzeniu ostatniej premiery w Teatrze Polskim nie mamy wątpliwości: Mrożek nie miał dobrego mniemania o swoich rodakach.
Czy możliwe jest połączenie współczesnych gadżetów z historią zbawienia? A słowa „Pójdź za Mną” wciąż mogą brzmieć aktualnie? Marcin Kobierski po raz kolejny zaskakuje widza opowieścią o miłości Boga do człowieka.
Byłaby to przeciętna, choć niewątpliwie sympatyczna komedia romantyczna, gdyby nie dowód miłości, jaki chce złożyć swemu ukochanemu narzeczona.
„Życie to nie teatr” – rozmawiając z aktorem Jerzym Głybinem, nie mogę się powstrzymać od zacytowania Stachury. – Życie to nie jest teatr, ale życie to również teatr – odpowiada. – To mało być dobrym prezydentem Polski czy USA – ale trzeba umieć tę rolę zagrać.
Publiczność szybko orientuje się, że to, co miało być jedynie lekcją stepowania, zamienia się na ich oczach w lekcję życia, a może nawet przeżycia.
Szosza to bezinteresowny dar, na który każdy chciałby zasłużyć.
Manieryczne pomysły, chaos inscenizacyjny i niezborność interpretacyjna sztuki Gombrowicza odsłoniły jedynie braki warsztatowe reżysera.
Ewangelię spisali mężczyźni, ale przecież kobiety uczestniczą w jej największych tajemnicach. Młodzi aktorzy z Teatru Franciszka postanowili więc oddać im głos.
Pełna cynizmu Klara Zachanassian ma świadomość wartości swoich pieniędzy.
Podczas Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy tamtejszy Teatr Polski wystawił skandaliczne przedstawienie pt. „Nasza przemoc i wasza przemoc”.