Ono jest początkiem wszystkich grzechów - mówi arabskie przysłowie.
Ger Thijs, holenderski dramaturg, autor sztuki "Pocałunek", jest jednocześnie reżyserem i aktorem. Pewnie dlatego czuje swoich bohaterów i tworzy między nimi tak intrygujące relacje, że widz ani przez moment nie odczuwa znużenia.
Reżyser "Królowej Margot" kładzie nacisk na wewnętrzny dramat bohaterów, na dnie którego zawsze jest żądza władzy.
Powodzenie dramaturgii Nikołaja Kolady wynika z jego troski o człowieka odrzuconego i poniżonego.
Sztukę współczesnego dramaturga Pawła Demirskiego "Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł" wystawi zespół Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Premiera spektaklu - o polskich lękach, kompleksach - w sobotę.
Danuta Bolikowska, na co dzień pracująca w Najwyższej Izbie Kontroli, bez narzekań weszła po ciemku na wieżę budowanego kościoła pw. św. o. Pio w Warszawie, żeby zagrać Jubilera ze sztuki Wojtyły. Bo tak kazał reżyser – 20-letni Jakub Kaczmarek, który jest prawie w wieku jej dzieci.
Autor sztuki "Jesienne manewry" Peter Coke z powodzeniem próbuje przekonać widzów, że młodość nie ma metryki.
Fredrowska "Zemsta" w realiach niemieckiego oflagu dla jeńców wojennych - to najnowsza propozycja Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze. Premiera sztuki w adaptacji i reżyserii znanego z niebanalnych pomysłów Pawła Kamzy odbędzie się w najbliższą sobotę.
To, co w sztuce "Cudotwórca" intryguje najbardziej, to tajemnica. Bo największą tajemnicą jest człowiek.
Doskonały kształt formalny, inteligentne dialogi, dobrze skrojona intryga, a wszystko to w odniesieniu do komedii zwanej często bulwarową.