Do tej pory problemy zrodzone przez emigrację opisywane były językiem naukowym, publicystycznym i duszpasterskim. Teraz – szczęśliwie! – dochodzi do tego język sztuki.
Ta eskapada nie mogła skończyć się sukcesem. Dlaczego trzy dziewczyny nie znalazły miłości i nie podbiły stolicy?
Wahał się, czy zostać księdzem, czy filologiem. Wybrał to drugie. Ale po drodze rozpoczął przygodę ze sceną. Z Provisorium związany jest już 40 lat i nie wyobraża sobie dalszego życia bez występów.
Wchodzimy w beztroski świat dziecięcej wyobraźni, nie dowierzając, że niewinne istoty staną się ofiarami obłędnego planu zemsty.
Zderzenie pokory z pychą, służby narodowi ze skrajnym indywidualizmem – czyli hipotetyczne spotkanie kard. Wyszyńskiego z Gombrowiczem.
Reżyser przeniósł realia Schillera w naszą rzeczywistość. Dzięki temu dramat rodzinny zamienił się w dramat społeczny.
Od prawie 15 lat można ich spotkać na scenie, w kościele i na ulicach. Ich przedstawienia są ważnymi wydarzeniami. Tym razem sięgnęli do Biblii, a na scenie stanęli niemal sami mężczyźni.
Dlaczego młodzieńcze zauroczenie Hanny Arendt przetrwało całe życie? Oto materiał do przemyśleń, jaki dostarcza ta niebanalna sztuka.
Kielecki Teatr Tańca wystąpi w realizowanej przez Operę Izraelską "Traviacie" Verdiego na izraelskiej pustyni u stóp góry, na której znajduje się twierdza Masada, wpisana na listę światowego dziedzictwa UNESCO.
Siedmioro młodych aktorów rozsadza scenę. Dynamitem jest ich temperament.