Jak napisać, czyli namalować, ikonę? Tego można w czasie ferii dowiedzieć się na zajęciach w Szkołe Pisania Ikon, która istnieje w Oratorium Świętokrzyskim przy parafii Świętego Krzyża w Kielcach.
Jest piękna. Mimo że liczy sobie ponad pół tysiąclecia i niespełna pół metra wysokości. Mowa o Madonnie z Klonówka, niezgrabnie nazwanej przez fachowców „szafkową”.
Wiek XIX był okresem fascynacji Orientem, natomiast wiek XXI jest czasem lęku przed nim. A wszystko zaczęło się od... Napoleona?
To bardzo dziwny obraz. Jesteśmy przecież przyzwyczajeni do zupełnie innych przedstawień nawrócenia św. Pawła.
Egipt poinformował o przekazaniu Niemcom oficjalnego żądania zwrotu słynnego popiersia Nefretete, które jest wystawiane w Berlinie, motywując to tym, że zostało wywiezione z egipskiego terytorium nielegalnie.
W Wielkiej Brytanii młoda emigracja ostatnich lat nie tylko pracuje, ale i znajduje czas na twórczość artystyczną. Powołali m. in. grupę Polish InvadARTs.
To nie jest informacja o remoncie lecz przewrotny tytuł najnowszej wystawy, na którą zaprasza 21 stycznia (w piątek) o godz. 18.00 katowicka Galeria Ateneum mieszcząca się przy ul. 3 Maja 25.
W samym środku obrazu widzimy diabła, który wyciąga swe groźne pazury w stronę św. Antoniego Opata. Wydawałoby się, że nic nie może już uratować bezbronnego świętego.
Tajwańczycy drzeworytami odstraszają złe moce, Nowy Rok świętują trzy tygodnie, a herbatę piją niesłodzoną.
Jak odróżnić św. Franciszka od św. Antoniego, a św. Katarzynę od św. Barbary. Nie tylko o tym można dowiedzieć się, zwiedzając wystawę „Święci – atrybuty i symbole”.