O miejscu sacrum w sztuce i radości tworzenia - rozmowa z prof. Antonim Cyganem.
Tu od ponad wieku pielgrzymują wierni z okolicy, ale także z odległych miejscowości całej Polski. Przed wizerunkiem wzorowanym na turyńskim obrazie MB Wspomożenia Wiernych modlili się błogosławieni.
Paruzja, czyli powtórne przyjście Chrystusa, w sztuce jest przedstawiana zwykle jako sąd ostateczny.
Krakowscy etnografowie przywrócili do życia niezwykłe świadectwa ludowej religijności sprzed wieków.
Dzieło Marcina Zaleskiego, pokazujące na tle arkad Zamku Królewskiego ceremonię święcenia wody, obchodzoną w Kościele prawosławnym i greckokatolickim, można oglądać w Muzeum przy ul. Srebrnej.
Ten obraz jest śladem żywej dyskusji teologicznej, jaka toczyła się w Sewilli na początku XVII w.
Tzw. album sapieżyński, czyli zestaw fotografii patriotycznych, mających pobudzać narodowe uczucia po klęsce Powstania Styczniowego jest chyba najcenniejszym nabytkiem Muzeum Historycznego Miasta Krakowa dokonanym w 2014 roku.
Za kilka dni do kościoła benedyktynów w Tyńcu wrócą zabytkowe figury, zdemontowane kilkadziesiąt lat temu. Uratowano je od zniszczenia.
Nastał czas sądu, oznajmiony przez trąby, na których grają anioły widoczne poniżej Chrystusa.
W Muzeum Archidiecezjalnym w Katowicach do 10 stycznia 2015 r. oglądać można malarstwo prof. Antoniego Cygana, rektora Akademii Sztuk Pięknych.