Lubię tylko te piosenki, które znam – mówił w kultowym „Rejsie” inżynier Mamoń. A polscy wykonawcy są jego pojętnymi uczniami.
Aby sztuka mogła dopowiedzieć coś do teologii, musi oderwać się od jej języka. Dlatego w poezji Karola Wojtyły najbardziej cenię rozmach jego wizji.
Jaki dialog między Kościołem i światem sztuki jest dziś możliwy? Czy chrześcijaństwo jeszcze w ogóle inspiruje artystów?
Czy da się jeszcze czytać komentarze pod tekstami na internetowych portalach bez narażania się na obcowanie z chamstwem i wyzwiskami? Kto stoi za tą „twórczością”, od której często włos jeży się na głowie? A może na tyle przywykliśmy do hejtu, że przestał nas już drażnić?
W czasach, kiedy lekturę zastępują migające obrazy, a młody człowiek szybciej dostaje do ręki tablet niż książkę, pomysł wyprawki czytelniczej dla świeżo upieczonych rodziców wydaje się na wagę złota.
W najnowszym tomie poety dominuje tonacja nieco jaśniejsza niż wcześniej. Mniej jest przerażenia śmiercią – widać raczej jej oswajanie, zaklinanie humorem.
– Chcemy rozśpiewać, roztańczyć, rozmodlić najmłodsze pokolenie – mówią twórcy zespołu Małe TGD.
Premierą „Wesela Figara” rozpocznie się 16. Letni Festiwal Opery Krakowskiej.
Jego „Cztery pory roku” znają wszyscy, ale mało kto wie, że był… katolickim księdzem. Biografia Antonia Vivaldiego do dziś kryje w sobie wiele tajemnic.
To tu ma trafić „Zbawiciel świata” Leonarda da Vinci, najdrożej sprzedany obraz w historii. Odwiedziliśmy Luwr w Abu Zabi, stolicy Zjednoczonych Emiratów Arabskich.