„Jeżeli nie chcecie mieć Boga, to będziecie oddawać cześć Hitlerowi albo Stalinowi” – przestrzegał w esejach Thomas Stearns Eliot. Jeden z najwybitniejszych poetów XX wieku ukazywał potrzebę odbudowania chrześcijańskiej cywilizacji.
Jak każda cywilizacja, również cywilizacja islamska wypracowała swoją własną sztukę, w której zauważalny jest wpływ dwóch podstawowych elementów: języka arabskiego i religii. Na postawę muzułmanów wobec sztuki – zwłaszcza w początkowej jej fazie – wpłynęła także prostota beduińskiego trybu życia.
W potocznym rozumieniu poprawność polityczna to nieszkodliwe dziwactwo polegające na zastępowaniu pojęciem inności wypracowanych przez stulecia ludzkiej cywilizacji kategorii dobra i zła, piękna i brzydoty, prawdy i fałszu.
Pod nazwą Puma kryje się warszawianka Julita Starbała, śpiewająca chrześcijańskie utwory w stylach jazz, funk i soul. Towarzyszą jej znani z innych formacji muzycy.
Mądry władca, budujący chrześcijański ład na swych ziemiach, i odważny wojownik, gotów go bronić; ojciec gromadki dzieci, kochający mąż, który z żoną żył w głębokiej przyjaźni. Czy będzie ogłoszony błogosławionym?
George Weigel, Katedra i sześcian. Europa, Stany Zjednoczone i polityka bez Boga, „Fronda PL”, Warszawa 2005, ss. 208.
Od dwóch tysięcy lat, ludzie szukający wskazówek życia duchowego udają się do klasztorów.
Istnieje mit głoszący, iż Kościół jest odpowiedzialny za wyniszczenie Indian, których przymusowo nawracał...
Potop w Leśniowie! Nie, tym razem nie to zapowiedź powodzi. To zawołanie pierwszych Paulińskich Dni Młodych.
Kiedy na scenę wchodzi cesarz Romulus Wielki, pieje kogut. Dla widzów to dodatkowy znak, że w tej chwili zdradza imperium rzymskie, swą ojczyznę. Wyreżyserowaną przez Krzysztofa Zanussiego sztukę „Romulus Wielki” można oglądać w warszawskim Teatrze Polonia.