30 ikon i etapy ich powstawania pokazano na wystawie w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej. Prace powstały w jedynej w Polsce Pracowni Technologii i Kopii Ikony warszawskiej ASP.
Znajdujący się w bazylice w Piekarach Śląskich, ozdobiony papieskimi koronami, obraz Matki Bożej Piekarskiej jest blisko sto lat młodszy niż przypuszczano, a jego autorem jest malarz Karol Zipser - dotąd sądzono, że w 1795 r. dokonał on jedynie renowacji obrazu autorstwa nieznanego artysty.
Istnieje niewiele wizerunków św. Izydora z Sewilli, doktora Kościoła żyjącego na przełomie VI i VII wieku.
Jego przodkowie budowali świątynie. On, podpułkownik w stanie spoczynku, uczestnik misji pokojowych ONZ, pedagog i lokalny artysta, stawia Jezusowi kapliczki. Na swojej działce stworzył Kapliczkowo – miejsce, w którym Chrystus ma kilkaset twarzy.
W pracowni konserwatorskiej przy bazylice Bożego Ciała w Krakowie ciało Ukrzyżowanego leży w czarnym worku jak ludzkie zwłoki. A przed nim na stole – nie narzędzia męki, ale obcęgi, noże i skalpele niezbędne do renowacji.
Maryja jest tutaj zwykłą wiejską dziewczyną, a archanioł wiejskim chłopakiem. To zerwanie z tradycyjnym schematem. Jednak nie tylko dlatego ten obraz robi wielkie wrażenie.
Ekspozycja składa się z 50 prac, których motywem przewodnim są wielkopostne refleksje Grzegorza Niemyjskiego. Zobaczymy tam m.in. rzeźby z drewna, kamienia albo ceramiki oraz rysunki inspirowane motywami wiary i duchowości.
Wybitny, wszechstronny artysta, a jednocześnie skromny człowiek i wzorowy mąż? Wizyta w Domu Józefa Mehoffera pozwala wierzyć, że takie połączenie jest możliwe.
Światło świecy trzymanej przez Jezusa nie do końca wydobywa z cienia postać zapracowanego świętego Józefa.
Maryja została przedstawiona na tym obrazie w poczwórnej roli.