Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Coraz mniej Polaków czyta książki – ta wiadomość w dobie internetu nie jest specjalnym zaskoczeniem. Martwi jednak tempo, w jakim to zjawisko narasta.
W Polsce kultura wciąż traktowana jest przez rządowych strategów jak obciążenie. Tymczasem oszczędzanie na kulturze to polityka bardzo krótkowzroczna.
Wielogodzinne „pielgrzymki” do supermarketów. Kicz na ulicach. Kredyty zaciągane w bankach, by sprezentować najbliższym najmodniejsze aktualnie gadżety. Wróżenie, jaki będzie nadchodzący rok. Nagły atak zimy, który jak zwykle zaskoczył drogowców. "Kevin sam w domu" reklamowany bez opamiętania w telewizji...
Adwentowa czekoladka wyskoczyła ze swojego okienka w adwentowym kalendarzu. Obejrzała się i zdziwiła...
Czas namysłu. Oczekiwania. Przywoływania i powracania do dawnych tradycji. A może przede wszystkim czas szalonej konsumpcji i przedświątecznych zakupów?
Wprowadzanie nowej obrzędowości było ważnym elementem budowania komunistycznego społeczeństwa.
Adwentowa czekoladka zajrzała do Internetu. Zauważyła, że można w nim zamieszczać swoje komentarze i opinie. Z ciekawością zaczęła czytać widoczne pod różnymi informacjami komentarze.
Adwentowa czekoladka wyszła wieczorem na miasto. Zobaczyła mnóstwo świateł i dekoracji. Na latarniach wisiały neonowe gwiazdki, dzwonki, choinkowe gałązki i bombki...
Felieton o braku realizmu, handlu i „Gwiezdnych wojnach”.
Aspirują do miana gwiazd, autorytetów, komentatorów rzeczywistości. W Polsce na potęgę rośnie liczba osób znanych z tego, że są znane. I grupa tych, którzy znają się na wszystkim.