Ta książka to świadectwo o wojnie widzianej z perspektywy duchowego przywódcy, autorytetu dla wielu Ukraińców.
O zbrodni popełnionej przez Niemców w Markowej, jej wielowymiarowym znaczeniu i realizacji filmu opowiada jego reżyser Mariusz Pilis.
Wiersze Barbary Gruszki-Zych wyrażają silne pragnienie wyjścia poza granice naszej cielesno-duchowej struktury, bo schronienie przed złem znajduje się w drugim człowieku.
Sztuka J. P. Sartre'a "Bez wyjścia" pokazuje egzystencjalną nicość. Świat bez sacrum. Bez odpowiedzi na pytanie, jak radzić sobie ze złem. Czy tego oczekujemy dziś od teatru?
Każda nowa inscenizacja Dostojewskiego to wydarzenie nie tylko artystyczne. To fundamentalne pytania o kondycję człowieka, przekraczanie granic wolności i odpowiedzialności oraz o wybory między dobrem i złem.
Dawno, dawno temu, w odległej krainie, na najwyższej górze, stało ogromne zamczysko. Jego władczynią była stara i zła królowa, która sprawowała rządy wspólnie ze swym okrutnym synem.
Nazywano ten film „ostatnim prawdziwym westernem”. Jednak z racji odwrócenia ról w odwiecznym konflikcie dobra ze złem (złym jest tu szeryf, dobrym – wielokrotny morderca) mówić możemy o antywesternie.
„Wojna w niebie” Charlesa Williamsa, choć zaczyna się jak kryminał, jest emocjonującym traktatem o duszy. Przypomina, że możemy oddać ją Bogu albo szatanowi. Sugestywnie pokazuje grozę wyboru zła.
W potocznym rozumieniu poprawność polityczna to nieszkodliwe dziwactwo polegające na zastępowaniu pojęciem inności wypracowanych przez stulecia ludzkiej cywilizacji kategorii dobra i zła, piękna i brzydoty, prawdy i fałszu.
Pomysł nie tylko protestancki. – Zwolennikom edukacji domowej w Polsce nie chodzi o udowodnienie, że szkoła jest zła. Wychodzą raczej z założenia, że konstytucja nie powinna nadawać, tylko strzec wolności w edukacji.