Imponująca, piękna postać archanioła Michała, unoszącego się w powietrzu ze wzniesionym do cięcia mieczem, zdecydowanie dominuje na tym obrazie.
Roztropność, umiarkowanie, sprawiedliwość i męstwo – cztery cnoty kardynalne – w sztuce zawsze były przedstawiane jako młode kobiety. Rozpoznawano je po tzw. atrybutach – towarzyszących im symbolicznych przedmiotach.
Święty Łukasz otwiera przed nami księgę. Jedna strona jest zapisana, drugą pokrywa ilustracja. Nie możemy mieć wątpliwości – Ewangelista jest autorem zarówno tekstu, jak i sąsiadującego z nim portretu Maryi z Dzieciątkiem. Świadczy o tym trzymany przez niego pędzel.
Ponad 70 zdjęć i 80 eksponatów prezentujących życie codzienne mieszkańców Wyspy Wielkanocnej można oglądać od soboty w Muzeum Etnograficznym w Poznaniu. To pierwsza tego typu wystawa w Europie.
Fontebasso, podobnie jak sto lat wcześniej Bernini, włożył w rękę unoszącego się na chmurze anioła nie włócznię z ognistym grotem, a krótką strzałę. Symbolizuje ona Bożą miłość skierowaną w stronę Teresy.
4 listopada 2010 roku o godz. 16.00 w siedzibie Muzeum Miejskiego w Tychach odbędzie się wernisaż wystawy "Stanisław Mazuś. Z paletą przez życie".
Już niebawem rzymianie poznają „Katechizm Caravaggia”. Taki tytuł nosi nowa inicjatywa rzymskiej komisji ds. katechizacji
Hieronim Bosch olej w głowie miał, nie tylko dlatego, że malował obrazy, które robią wrażenie, ale także dlatego, że malując, wiedział czego chce. A chciał zbawienia.
Artystyczny mural przy Trasie Łazienkowskiej: 25 portretów twórców XX wieku zawisło u zbiegu warszawskich alei Armii Ludowej i Niepodległości.
Syn czeskich rodziców, mąż Niemki sudeckiej, polski malarz i patriota, przez kilkadziesiąt lat związanym z Krakowem. Postać Fryderyka Pautscha pół wieku po jego śmierci przypomnieli Zofa i Tadeusz Bednarscy.