Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
„Amadeusz” Miloša Formana to film o zazdrości, niepogodzeniu się z rzeczywistością i triumfie miernoty nad geniuszem. Triumfie – na szczęście – krótkotrwałym i pozornym. Myliłby się jednak ten, kto sądzi, że jednostka obdarzona talentem jest tu nad śnieg bielsza. To właśnie czyni tę uniwersalną opowieść jeszcze ciekawszą.
Co najmniej jedna scena z tego filmu to kanon historii kina. Któż nie zna nalotu na wietnamską wioskę w takt uwertury do „Walkirii” Wagnera? Częścią wspomnianego kanonu jest jednak oczywiście cały film.
O małych i wielkich samotnościach, automacie na radosne życie i karierze matki-Polki z Natalią Niemen rozmawia Agata Puścikowska.
Ludzie kultury, duchowni, regionaliści alarmują, że muzyka góralska schodzi na psy. Łamane są też zasady związane z kalendarzem liturgicznym.
"Elektra" - tragedia muzyczna w jednym akcie z muzyką Richarda Straussa według dramatu Sofoklesa - to najnowsza propozycja Teatru Wielkiego-Opery Narodowej. Tragedię o mitycznej zdradzie i krwawej zemście wyreżyserował Willy Decker.
W ostatnią niedzielę marca Telewizja Silesia z okazji drugich urodzin zorganizowała dzień otwarty. Czy dotrwa do kolejnych urodzin?
Obraz przedstawiający króla Władysława Jagiełłę odkryto w kapitularzu sandomierskiej bazyliki katedralnej.
„Taksówkarz” Martina Scorsese to nieco zapomniany klasyk. Kiedy wymienia się jego tytuł myślimy – wielki film. Odwrotnie raczej rzadko. Dlaczego?
Na krążku usłyszymy m. in. momentalnie wpadającą w ucho muzykę i ogień nowoorleańskich kapel jazzowych.
O tym filmie napisano już bardzo dużo. „Ojciec chrzestny” ma wiele interpretacji. Ciągle jednak zachwyca, a w plebiscytach na najlepszy film w historii kina niezmiennie plasuje się w ścisłej czołówce.