Obraz przedstawia okoliczności męczeństwa św. Agnieszki Rzymianki.
Fresk, namalowany na zamówienie papieża Sykstusa IV w kaplicy nazwanej od jego imienia Sykstyńską, przedstawia kilkadziesiąt postaci.
Mędrcy ze Wschodu przybyli oddać hołd nowo narodzonemu królowi żydowskiemu.
Maryja, klęcząc, adoruje Dzieciątko. Józef trzyma w ręce zapaloną świecę, mimo że jest jasno.
Malarskie wizje sądu ostatecznego często budzą przerażenie. Przeważnie jednak zachowana jest w nich pewna równowaga między obrazem nieba i piekła.
Na początku XVII wieku w Hiszpanii toczyła się burzliwa dyskusja teologiczna.
Na środku ogrodzonego dziedzińca widzimy Maryję z Dzieciątkiem, otoczoną czterema świętymi dziewicami i męczennicami, żyjącymi w III lub IV wieku w Cesarstwie Rzymskim.
Z 242 konsekrowanych Hostii ułożył słowo „pederastia”. Tę „artystyczną instalację” wystawiono w sali należącej do Urzędu Miasta.
Pewna szwajcarska firma 8 lat temu ogłosiła ogólnoświatową zabawę na sporządzenie listy „siedmiu nowych cudów świata”.
Obraz utrzymany jest w modnej na przełomie XV i XVI w. konwencji zwanej „Santa Conversazione” (święta rozmowa).