Obraz Madonny Bytomskiej to wyjątkowe połączenie ikony Bożego Macierzyństwa z przedstawieniem w typie Virgo inter virgines (Dziewica między dziewicami).
Podziwiam papieża Franciszka i dziękuję Bogu za nową energię, którą daje Kościołowi. Ale nie zapominam o tym, że nie byłoby Franciszka bez odwagi i mądrości Benedykta XVI.
Druga wojna światowa przyniosła największą w dziejach ludzkości hekatombę ludności cywilnej. Twórcy filmowi często do tego jej aspektu wracają. Rzadko w sposób tak oryginalny jak w filmie „Idź i patrz” Elema Klimowa.
Podobne sytuacje, chwile, wydarzenia. Ta sama funkcja. Różni ludzie. To niezwykle ciekawe, zobaczyć obok siebie Jana Pawła II i Benedykta XVI. Można dostrzec podobieństwa i różnice.
Widzom spragnionym perfekcyjnie aktorsko i inscenizacyjnie zrobionej sztuki radzę się wybrać do Teatru Śląskiego w Katowicach na spektakl "Cinema", wyreżyserowany przez Beppe Navella.
Wizyta Maryi w domu św. Elżbiety to złożenie hołdu Jezusowi, jeszcze przed Jego narodzeniem.
Fontebasso, podobnie jak sto lat wcześniej Bernini, włożył w rękę unoszącego się na chmurze anioła nie włócznię z ognistym grotem, a krótką strzałę. Symbolizuje ona Bożą miłość skierowaną w stronę Teresy.
Święta Agata to jedna z wielu męczennic, ofiar prześladowań chrześcijan w Cesarstwie Rzymskim w III wieku. Jej los był szczególnie ciężki, bo egzekucję poprzedzono wyrafinowanymi torturami.
Wiek XIX to czas odrodzenia ujarzmionych narodów słowiańskich, które w poprzednich stuleciach utraciły niepodległość państwową.
Na deskach stołecznego Teatru Guliwer wzruszający widok: pełna widownia zasłuchanych maluszków. Pani na scenie wygłasza pogadankę. Mówi o magii teatru, o jego tajemnicach, o tych, którzy go tworzą.