Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Muzeum Marca Chagalla w Witebsku uczci w tym roku 125. rocznicę jego urodzin otwarciem nowej filii w pobliskiej Łoźnej, gdzie słynny malarz pochodzenia żydowskiego, urodzony w Witebsku, spędzał wakacje - poinformowała PAP dyrektorka muzeum Ludmiła Chmialnicka.
W kościele filialnym św. Jerzego w Hajdukach Nyskich ściany zdobią cenne polichromie, pochodzące nawet z początku XV w.
Urzekająca jest kolorystyka i tematyka tych obrazów. Uobecnia się w nich duchowość autora – młodego duszpasterza, ks. Marcina Czerwonki.
Włoska grupa konserwatorów sztuki, która za pomocą specjalnej mobilnej aparatury bada w Muzeum Narodowym w Gdańsku "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga, odkryła w obrazie rzadki i cenny zestaw pigmentów.
"Hołd pruski" - jedno z najsłynniejszych dzieł Jana Matejki - powrócił do Sukiennic. Po kilku dniach przygotowań i prób obraz udało się we wtorek umieścić w ramie. Było to bardzo trudne ze względu na duże rozmiary obrazu i zmianę miejsca jego eksponowania.
Najsłynniejszy obraz Muzeum Narodowego w Gdańsku - "Sąd Ostateczny" Hansa Memlinga - poddany zostanie na przełomie stycznia i lutego specjalistycznym badaniom przez międzynarodową grupę konserwatorów sztuki. Użyją oni innowacyjnej mobilnej aparatury.
"Hołd pruski" Jana Matejki powraca z wystawy w Berlinie do Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w Sukiennicach. Z tego powodu od piątku do najbliższego wtorku galeria będzie zamknięta dla zwiedzających, a od 25 do 30 stycznia nie będzie można zwiedzać Sali Siemiradzkiego.
Ikony w Raciborskim Centrum Kultury. Ich autorami są studenci Instytutu Sztuki raciborskiej PWSZ pod kierunkiem dr. Kazimierza Frączka.
Niewiele zachowało się średniowiecznego malarstwa w Opolu. Nie ma ołtarzy gotyckich, żaden średniowieczny witraż się nie zachował, nie przetrwało też w całości żadne malowidło ścienne.
Nie wszystkim podoba się nowa forma ekspozycji w Galerii Sztuki Polskiej XIX wieku w odnowionych Sukiennicach. Dlaczego?