Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Ten atak przykleja każdemu etykietkę rasy, religii, płci lub gender.
Rząd zdecydował o zawieszeniu o czwartku funkcjonowania instytucji kultury - teatrów, oper, filharmonii, muzeów, kin i sieci kinowych oraz uczelni i szkół artystycznych wszystkich szczebli - poinformował w środę wicepremier, minister kultury i dziedzictwa narodowego Piotr Gliński.
Pełni ważną funkcję w naszym życiu. Otacza nas, sprawia przyjemność, czasami denerwuje. Jaki wpływ na rozwój dzieci i dorosłych ma muzyka?
Początek września to dla pierwszoklasisty czas przełomowy, z którym od zawsze wiązały się duże emocje. Aby osłodzić dzieciom szkolny debiut i zachęcić je do nauki, na Górnym Śląsku obdarowuje się je tytami, czyli kolorowymi rogami obfitości, wypełnionymi po brzegi łakociami.
Jak uczyć o Reformacji w roku jubileuszu 500-lecia tego procesu religijnego zastanawiali się w czwartek w Katowicach nauczyciele z całej Polski podczas XI Ogólnopolskiego Forum Nauczycieli Regionalistów.
Pierwsze 30 lekcji związanych z woj. śląskim znalazło się na Internetowej Platformie Edukacji Regionalnej "Eduś". To zamówione przez samorząd regionu ogólnodostępne narzędzie z materiałami do edukacji regionalnej dla uczniów i nauczycieli z całego województwa.
Rezolucję ws. uwzględnienia edukacji regionalnej w nowej podstawie programowej kształcenia ogólnego przyjęli w poniedziałek radni Sejmiku Woj. Śląskiego. W dokumencie wskazują m.in. potrzebę kształtowania przez szkołę obywatelskiej odpowiedzialności za region.
Bezpłatny kurs pisania w śląskiej gwarze rozpocznie się w poniedziałek w Rybniku (Śląskie). Udział w kursie mogą wziąć wszyscy zainteresowani, jedynym warunkiem przystąpienia do kursu jest umiejętność pisania.
Zastępujący dwie dotychczasowe wojewódzkie instytucje Regionalny Instytut Kultury w Katowicach ma gromadzić wiedzę o regionalnym dziedzictwie materialnym i niematerialnym i skutecznie upowszechniać ją wśród mieszkańców regionu.
Dzieci posługujące się jednocześnie językiem ojczystym i m.in. gwarą łatwiej przyswajają języki obce - uważa dr Sonia Szramek-Karcz z Uniwersytetu Śląskiego, który m.in. wraz z Uniwersytetem Neuchatel w Szwajcarii organizuje konferencję "Języki i emocje".