„Taksówkarz” Martina Scorsese to nieco zapomniany klasyk. Kiedy wymienia się jego tytuł myślimy – wielki film. Odwrotnie raczej rzadko. Dlaczego?
Był jednym z najwybitniejszych polskich malarzy ostatnich dziesięcioleci, a jednak nie zabiegał o zaszczyty, nie dostawał nagród ani orderów. Michał Świder miał w sobie coś z pustelnika.
Filmowi „Dusza i ciało” Ildiko Enyedi najbliżej do komedii romantycznej. Rzecz bywa zabawna i jest historią o konsekwencjach wynikających ze spotkania dwójki ludzi. Jest to jednak film europejski, nie należy się więc spodziewać realizacji gatunku w amerykańskim stylu.
Na przełomie III i IV wieku na pustyni egipskiej wokół pierwszych pustelników gromadziło się coraz więcej ludzi, pociągniętych tym radykalnym sposobem naśladowania Chrystusa.
Przemijanie i miłość to odwieczne tematy literatury. W najnowszym tomiku wierszy Barbary Gruszki-Zych są one nierozłączne jak tytułowe muchy i ludzie.
„Drugi raz” to druga solowa płyta Kasi Wilk, a zarazem szósta w jej dotychczasowej muzycznej karierze.
To pierwsza tego typu książeczka w twórczości ks. Malińskiego.
Ekspozycję 42 fotografii z lat 1897-1911 księżnej pszczyńskiej Daisy von Pless i jej przyjaciół oglądać można od czwartku w Muzeum Historycznym na zamku książąt Sułkowskich w Bielsku-Białej. Pochodzą z czasów, gdy prowadziła luksusowe życie.
Pasażerowie wind warszawskiego Pałacu Kultury i Nauki mogli w ubiegłym tygodniu wysłuchać fragmentów nowej powieści Łukasza Gołębiewskiego "Bomba w windzie". Książkę czytał sam autor, który zamknął swojego bohatera w windzie londyńskiego wieżowca zablokowanej po zamachu bombowym.
W budynku dawnego warsztatu samochodowego przy Magazynowej w Warszawie ma siedzibę Teatr Druga Strefa. W środku wakacji odbyła się tam premiera „Pokojówki” Wojasińskiego.