Znakomita muzyka i historie, które śmieszą albo wyciskają łzy. To wszystko znajdziemy w musicalach, coraz chętniej oglądanych przez Polaków.
Najlepszym rokiem w historii tego gatunku był 1959. Ukazały się wtedy albumy "Kind of Blue" Milesa Davisa, "Time Out" Dave'a Brubecka, "Mingus Ah Um" Charlesa Mingusa i "The Shape of Jazz To Come" Ornette'a Colemana. Zmieniły one historię jazzu.
Realizują programy informacyjne, reportaże, wywiady i transmisje „live”. Interesuje ich wszystko to, co ważne dla lokalnej społeczności...
O górnośląskiej specyfice rozmawiamy z biskupem diecezji katowickiej Kościoła Ewangelicko-Augsburskiego, proboszczem parafii ewangelicko-augsburskiej w Katowicach ks. bp. Tadeuszem Szurmanem.
– Nie myślałem, że jest możliwe tak dobre funkcjonowanie grupy o takiej rozpiętości wiekowej. A jednak... – mówi Tomasz Jakubowski.
Z ks. Grzegorzem Poźniakiem, prezesem Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kościelnych i dyrektorem Diecezjalnego Instytutu Muzyki Kościelnej, rozmawia Karina Grytz-Jurkowska.
Co się dzieje za kulisami Konkursu Chopinowskiego? W rytmach mazurków, polonezów, nawet Etiudy c-moll „Rewolucyjnej” praca wre. By dobrze się grało.
Helga Storck: - Dokoła mnie wszędzie była obecna muzyka. Stała się dla mnie zasłoną, odskocznią, ratunkiem.
Pomijając zupełnie oczywistą kwestię muzycznej formacji celebransa, organisty czy chórzystów, warto wrócić do tradycji (czy też ją zaprowadzić) szkoły śpiewu, poprzedzającej sprawowanie liturgii.
Powstanie styczniowe wyśpiewane w rytmie hip-hopu zrobiono dla młodzieży. Przyszła zobaczyć muzyczne gwiazdy, a poznała kawałek historii Polski. Czy to sposób na budzenie uczuć patriotycznych?