To imponujących rozmiarów malowidło (ponad 12 m szerokości i przeszło 5 m wysokości) pokazuje jednocześnie kilka scen poprzedzających śmierć Jezusa na krzyżu.
Obraz nawiązuje do początku 8 rozdziału Ewangelii według św. Jana. W rzeczywistości przedstawia jednak inną scenę, powstałą w wyobraźni artysty.
Przypowieść o synu marnotrawnym często była tematem obrazów.
Obraz jest ilustracją powołania Mojżesza, opisanego w Księdze Wyjścia. Pasący owce Mojżesz ujrzał krzew, który płonął wielkim ogniem, a mimo to się nie spalał.
Co ma wspólnego skład chemiczny tynku z teologią, a umiejętne mieszanie farb z modlitwą? Okazuje się, że bardzo wiele, jeżeli mówimy o ikonach i malowidłach ściennych dekorujących świątynie.
Gruba warstwa chmur oddziela od siebie dwa światy.
Jezus po swym chrzcie pościł przez czterdzieści dni na pustyni i był kuszony przez diabła.
Dwaj rycerze na rączych rumakach mkną, by stoczyć śmiertelną walkę.
Każdy syn pierworodny był uważany przez Żydów za własność Jahwe.
Przerażony koń zrzucił swego jeźdźca. Szaweł z Tarsu leży na ziemi porażony jasnym światłem z nieba. Towarzyszący mu ludzie nie wiedzą, co się dzieje.