Sztuka J. P. Sartre'a "Bez wyjścia" pokazuje egzystencjalną nicość. Świat bez sacrum. Bez odpowiedzi na pytanie, jak radzić sobie ze złem. Czy tego oczekujemy dziś od teatru?
W tym roku minęło 75 lat od zakończonego sukcesem powstania w Treblince.
Próbując bronić swoich tajemnic, próbując kreować swój wizerunek daleki od prawdy, odgradzamy się od świata pancerzem. Tyle że w tym pancerzu sami się dusimy.
Obiecywano jej, że będzie gwiazdą mediolańskich agencji mody, a stała się niewolnicą organizacji handlującej kobietami.
Pisząc historię kina religijnego, o tych filmach często się zapomina. Powstawały na obrzeżach hollywoodzkich produkcji.
Ten film długo zostaje w pamięci. Nie pozwala dobrze spać. Ale warto go obejrzeć.
Pełna zgoda: zwrot „byłem w piekle” jest nadużywany. A jednak Dobromir „Mak” Makowski ma prawo tak powiedzieć.
W „Mistrzu” nie brakuje scen budzących grozę, ale także przykładów ludzkiej solidarności.
Czy polscy widzowie mają prawo do rozrywki na przyzwoitym poziomie? W telewizji publicznej dominują powtórki, a atrakcyjne i warte obejrzenia seriale można zobaczyć tylko w płatnej telewizji albo internecie.
O tym, czy Gazprom podpisał pakt z piekłem i czy Rosję skolonizowali zimnokrwiści przybysze z kosmosu, z Dmitrym Glukhovskym, autorem zbioru opowiadań „Witajcie w Rosji” rozmawia Edward Kabiesz.