Ćwierć wieku trwał Ogólnopolski Konkurs Poetycki „O ludzką twarz człowieka”. I choć organizator zapowiada, że edycja, której finał odbył się w miniony weekend w Krośnicach, była już ostatnią, to nie da się zatrzymać rzeki wierszy.
„Podczas koncertu wystąpi zespół Kombi” – pada zapowiedź, a na usta ciśnie się pytanie: który? Niedawny wyrok TSUE bynajmniej nie rozjaśnia tej sytuacji. A to tylko jeden z wielu podobnych sporów w show-biznesie.
W skrótowym języku, używanym w komunikatorach czy esemesach, często brak miejsca na znaczeniowe odcienie. Ten styl wypowiedzi przenika niestety także do mediów, które coraz częściej przedkładają wyrazistość komunikatu nad rzetelną informację.
Tomaszowi Terlikowskiemu udało się stworzyć taką „biografię” duchowej stolicy Polski, która nie jest ani przesłodzoną opowieścią hagiograficzną, ani nieprzystępnym opracowaniem naukowym. Czyta się ją raczej jak dobrze napisaną powieść, zaskakującą czytelnika kolejnymi zwrotami akcji.
Trudno dziś myśleć o Apokalipsie, nie mając przed oczami wizji z drzeworytów Albrechta Dürera. Wystawa w Muzeum Archidiecezji Warszawskiej uzmysławia, jak wielkim był on artystą.
Z jego dorobku czerpią do dziś twórcy żywiołowej muzyki rockowej, ale zachwycają się nim także wrażliwi słuchacze subtelnych ballad. 45 lat temu zmarł Elvis Presley.
Ogień ze spalonej rodzinnej wioski powracał w jej wierszach, choć stopniowo przychodziło też uspokojenie. 1 sierpnia zmarła Teresa Ferenc, jedna z najwybitniejszych polskich poetek naszych czasów.
Do czego potrzebny jest nam rytuał Mszy Świętej? Dlaczego nie wystarczy czczenie Boga własnymi słowami?
Najnowszy numer „Nowego Napisu” to zaproszenie do rozmowy o relacjach między wiarą a kulturą, które wzajemnie siebie potrzebują i dopełniają.
W psalmach Nicka Cave’a modli się utrudzony grzesznik, świadomy swoich win i proszący Boga o miłosierdzie.