„Księżna” w reżyserii Saula Dibba jest wytwornym, kostiumowym melodramatem z wyższych sfer, próbującym przybliżyć współczesnym kobietom losy ich, żyjącej 250 lat wcześniej poprzedniczki. Choć trudno zarzucić mu brak filmowości i celnych skrótów myślowych, jako całość nie wyrasta ponad przeciętność.
Choć postać gangstera towarzyszy kinu niemal od samego początku, film gangsterski nie jest dziś tak popularny i nie ma takiej rangi jak kiedyś. Trudno jednak wyobrazić sobie bez niego przeszłość, teraźniejszość, a także przyszłość sztuki filmowej.
Na ekrany naszych kin weszła w miniony weekend uwspółcześniona adaptacja „Balladyny”. Są limuzyny, nowojorskie drapacze chmur, śledztwo detektywistyczne, ale czegoś wyraźnie zabrakło...
O Joe Eszterhasie mówiono: „diabeł”. Zyskał sławę „najbardziej wyklinanego człowieka w Ameryce”. Teraz pisze scenariusze… filmów religijnych.
Większość poniedziałkowych wieczorów w TVP 1 wypełnią powtórki. To oznaka finansowych kłopotów, jakie przeżywa telewizja publiczna.
Większość komedii romantycznych, od których uginają się półki w wypożyczalniach, jest do siebie podobnych, jak dwie krople wody. Te same wątki i motywy odgrywane i odgrzewane na okrągło w niemal identycznych – paryskich, lub nowojorskich – sceneriach.
O kulisach realizacji „Balladyny” i o tym, jak zrobić film za unijne pieniądze, z reżyserem Dariuszem Zawiślakiem rozmawia Edward Kabiesz.
Rozmowa Marii Sztuki z kierownikiem Zakładu Reżyserii Uniwersytetu Śląskiego prof. dr. hab. Filipem Bajonem.
Legendarny zbójnik, który odbierał bogatym, a rozdawał biednym, powraca na polskie ekrany za sprawą najnowszego filmu Agnieszki Holland i Kasi Adamik.
Powodzenie „Ojca Mateusza”, wyświetlanego w TVP 1, zachęciło telewizyjną Jedynkę do realizacji serialu, którego bohaterkami są siostry zakonne. "Siostrzyczki" zadebiutują na małym ekranie jesienią.