Powodzenie dramaturgii Nikołaja Kolady wynika z jego troski o człowieka odrzuconego i poniżonego.
Sztukę współczesnego dramaturga Pawła Demirskiego "Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł" wystawi zespół Teatru im. Juliusza Osterwy w Lublinie. Premiera spektaklu - o polskich lękach, kompleksach - w sobotę.
Danuta Bolikowska, na co dzień pracująca w Najwyższej Izbie Kontroli, bez narzekań weszła po ciemku na wieżę budowanego kościoła pw. św. o. Pio w Warszawie, żeby zagrać Jubilera ze sztuki Wojtyły. Bo tak kazał reżyser – 20-letni Jakub Kaczmarek, który jest prawie w wieku jej dzieci.
Autor sztuki "Jesienne manewry" Peter Coke z powodzeniem próbuje przekonać widzów, że młodość nie ma metryki.
Fredrowska "Zemsta" w realiach niemieckiego oflagu dla jeńców wojennych - to najnowsza propozycja Lubuskiego Teatru w Zielonej Górze. Premiera sztuki w adaptacji i reżyserii znanego z niebanalnych pomysłów Pawła Kamzy odbędzie się w najbliższą sobotę.
To, co w sztuce "Cudotwórca" intryguje najbardziej, to tajemnica. Bo największą tajemnicą jest człowiek.
Doskonały kształt formalny, inteligentne dialogi, dobrze skrojona intryga, a wszystko to w odniesieniu do komedii zwanej często bulwarową.
"Halka" Stanisława Moniuszki spektaklem feministycznym? Dlaczego nie. Właśnie taką interpretację słynnej opery obejrzeli widzowie na inaugurację XX Bydgoskiego Festiwalu Operowego.
Sytuacji, jakie niesie tekst, wystarczyłoby do rozbawienia publiczności. Niestety, realizatorzy nacisnęli pedał zbyt mocno.
Gdyby twórczość Kornela Makuszyńskiego była obecna w naszym życiu choćby w takim stopniu jak „Rodzinka.pl”, promująca antywzory w relacjach rodzice–dzieci, świat byłby piękniejszy.