Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Jest tak, jak zwykle. W „Hannah i jej siostry” Woody Allen pokazuje swoje przywiązanie do niezmiennego zestawu atrybutów i wartości. Jest wielka literatura – padają tytuły dramatów Ibsena, wiele znajdziemy nawiązań do Czechowa – temat śmierci i Nowy Jork. Znów jednak zachwyca.
Kto wie, czy nie jest to najbardziej niezwykły film, spośród wszystkich arcydzieł w dziejach kinematografii. Tylko o czym to jest?
15 listopada rusza Przegląd Filmów Wartościowych i seminarium "Sacrum w filmie"
Od dziś w kinach studyjnych oglądać możemy film o maryjnych objawieniach w Egipcie.
PULP FICTION jest tak amerykański jak uderzenie pałką w łeb. To jest amerykanizm sam w sobie.
Jean-Paul Belmondo stał się po tym filmie gwiazdą pierwszej wielkości, a kinomani na całym świecie usłyszeli o francuskiej Nowej Fali.
Już jutro na ekrany naszych kin wchodzi znakomity komediodramat "Whisky dla aniołów".
Gdy w 1971 roku na ekranach kin pojawił się "Brudny Harry", wielu krytyków filmowych ostro zaatakowało ten film.
Andriej Tarkowski w swoich filmach odnosił się zawsze do życia duchowego widza, do religijności. Nie było dla niego miejsca w ateistycznym Związku Radzieckim. Jego wizja świata nie pasowała jednak również do konsumpcjonizmu świata Zachodu drugiej połowy lat 80.
W 1940 roku na ekranach kin pojawił się pełnometrażowy film rysunkowy, którym Walt Disney chciał udowodnić, że animacja jest taką samą sztuką, jak malarstwo, czy muzyka poważna. Czy mu się to udało?