Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Zwykle wśród bestsellerów dworcowych księgarń i saloników prasowych królują romanse, powieści sensacyjne oraz różnego rodzaju poradniki. Ale – jak w ostatnich miesiącach możemy się przekonać - są i wyjątki od tej reguły…
W wydanej u nas właśnie powieści „Brak wiadomości od Gurba” Eduardo Mendoza sięgnął po sprawdzony, komiczny patent. Czytelnik ma szansę przyjrzeć się ludzkości oczyma kosmity.
„Robin Hood” Ridleya Scotta kończy się w momencie, w którym inne filmowe czy literackie opowieści o banicie z Sherwood dopiero się rozpoczynają.
Katie Melua wydała właśnie nową płytę. Producentem krążka „The House” został sam William Orbit.
"Walc z Bashirem" zwraca uwagę na podstawową rolę dokumentu – poszukiwanie prawdy. Jest jednak ciekawszy ponieważ chodzi o prawdę dotyczącą osoby samego autora. Prawdę niewygodną.
Idzie nowe w polskim kinie. Powstało w ubiegłym roku kilka filmów, w których młodzi twórcy odnoszą do PRL-u w zupełnie nowy, inny niż poprzednie pokolenia sposób.
Nie pamiętam sytuacji, aby główny kandydat do zwycięstwa podczas gali oscarowej, film zbierający prawie wszystkie najważniejsze nagrody (poza Złotymi Globami, gdzie przegrał z „Avatarem”) po obu stronach oceanu, nie był wyświetlany w polskich kinach. Paradoksalnie jednak, po obejrzeniu rzeczonego filmu, trudno uznać to za stratę.
W „Autorze - widmo” Roman Polański wraca do jednego ze swoich ulubionych tematów – bezradności człowieka wobec zła. Czyni to jednak w sposób niebanalny (w warstwie treści) i po mistrzowsku (jeśli chodzi o formę).
Science–fiction jako film realistyczny? Jako utwór z elementami niemal eseju socjologa? To możliwe. Taki właśnie jest „Dystrykt 9”.
W „Eastern Promises” Cronenberg wraca do rozpoczętego w „Historii przemocy” dialogu z widzem na temat przemocy. Jest ona jednak dużo bardziej dosłowna niż w poprzednim filmie reżysera.