Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
30 września do kin trafi najnowsze dzieło Jerzego Hoffmana "1920 Bitwa Warszawska 3D". Jednak zanim to nastąpi, w księgarniach pojawi się wywiad-rzeka z "hetmanem" polskiego kina - "Filmy, wojny i rozróby".
Polski aktor Jan Nowicki odebrał w sobotę nagrodę specjalną III Kijowskiego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego za wkład w rozwój europejskiej kinematografii. Nowicki przyjechał na Ukrainę na zaproszenie dwóch odbywających się równolegle imprez filmowych.
Dyrektor Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej Agnieszka Odorowicz powiedziała, że w ostatnich latach wzrosła liczba produkowanych filmów animowanych, a ich jakość artystyczna jest bardzo wysoka.
11 września, w ramach 36. Międzynarodowego Festiwalu Filmowym w Toronto, odbył się pokaz filmu Agnieszki Holland „W ciemności”. Polski kandydat do Oscara spotkał się z entuzjastycznym przyjęciem.
„Daas” to kostiumowy film o Jakubie Franku - XVIII-wiecznym, samozwańczym mesjaszu, który w swoich wizjach Polskę widział jako żydowską Ziemię Obiecaną.
Wystartował 30. Festiwal „Młodzi i Film". Festiwal otworzyła pozakonkursowa projekcja filmu „Sala samobójców" Jana Komasy oraz obrazu „Janusz Morgenstern ogląda „Do widzenia, do jutra”, poświęconego zmarłemu niedawno twórcy.
Maciej Stuhr, Roma Gąsiorowska i Paweł Małaszyński znaleźli się w obsadzie komedii romantycznej "Listy do M.", która trafi do kin 11 listopada. Reżyserem filmu jest Mitja Okorn.
Włoski reżyser Mario Martone, który zasiadał w jury festiwalu w Wenecji, powiedział , że Romanowi Polańskiemu można było dać nagrodę Złotego Lwa albo nic. Tak skomentował polemikę wokół braku jakiejkolwiek nagrody dla uważanego za faworyta filmu "Carnage" ( Rzeź).
Film "Faust" w reżyserii Aleksandra Sokurowa z Rosji wygrał 68. festiwal w Wenecji. Żadnej nagrody nie otrzymał wskazywany jako jeden z faworytów obraz "Carnage" (Rzeź) Romana Polańskiego.
Reżyser David Lean uchodził w latach ’50 i ’60 za specjalistę od epickich, monumentalnych superprodukcji. Wojenny „Most na rzece Kwai”, biblijna „Opowieść wszech czasów”, czy kostiumowy „Doktor Żywago” to jego sztandarowe dzieła. Jednak najważniejszym spośród wszystkich jego filmów i jednym z największych dzieł w dziejach kinematografii po dziś dzień pozostaje „Lawrence z Arabii”.