Ukraińscy i polscy artyści wyśpiewali w Białogardzie solidarność z walczącą Ukrainą i zbierali pieniądze dla uciekających przed wojną.
Prześladujący chrześcijan Szaweł z Tarsu jechał właśnie do Damaszku.
Poncjusz Piłat właśnie wychylił się z balkonu swego pretorium, by zapytać zgromadzonych ludzi, kogo ukrzyżować – Jezusa czy Barabasza.
Ostatni spektakl w Teatrze Polskim stawia dużo istotnych pytań, ale na żadne z nich nie udziela jednoznacznej odpowiedzi.
Niektórzy są równiejsi - mówi bp Keenan o prawie przeciw podżeganiu do nienawiści.
Bartolomé Esteban Murillo „Zwiastowanie”, olej na płótnie, ok. 1660, Muzeum Prado, Madryt
Ta scena może nam się wydać dość dziwna.
Tłum ludzi, teatralnie wygięte ciała... Kompozycja wydaje się chaotyczna. Kiedy jednak spojrzymy na ten obraz, pamiętając o tle historycznym, wszystko okaże się logiczne.
Także nasze cierpienie, ból i trudne doświadczenie - uważa Krzysztof Ziemiec.
Tycjan (Tiziano Vecellio), "Wieczerza w Emaus", olej na płótnie, ok. 1530, Luwr, Paryż