Wiele zastanawiałem się nad tym, jak powinien powstawać kościół. Nie tylko nad tym, jaką ma mieć formę, ale jak powinno się go budować, bym jako człowiek wierzący chciał w nim przebywać.
Pięć żon króla Dawida, duch Uriasza, piękna Batszeba, królewscy bracia i wesele, na którym para młoda wcale nie jest taka szczęśliwa, jak mogłoby się wydawać. To wszystko znajdziemy w najnowszym spektaklu Teatru ITP.
W rytmie jednej melodii pląsają lekarze, wykładowcy i dyrektorzy banków.
Dla niej tradycja to wolność w sztuce, w której odnajduje inspirację i wiarę wpisaną w dawne pieśni warmińskie.
- Lubię robić szopki, bo jest przy nich dużo pracy. I to mi się bardzo podoba - stwierdziła Wiktoria.
Z prof. Leszkiem Mądzikiem, fotografem, scenarzystą, reżyserem i wykładowcą KUL, o sztuce, upływającym czasie i ciemności, z której wydobywa się jasność, rozmawia ks. Rafał Pastwa
Wśród pól, tuż za granicą diecezji świdnickiej, po przejechaniu kilkuset metrów szutrową drogą, taksówka dojeżdża do miejsca, gdzie zaczyna się Tęczowy Most.
Wielu artystów, których znam pragną mówić o tematach ważnych, i chcą zamanifestować przywiązanie do Jana Pawła II, oddać mu hołd. Tak uważa Barbara Bielecka i dlatego zrealizowała wystawę sztuki sakralnej w ramach projektu „Polska Droga Jana Pawła II 1999-2009”.
Na plan pierwszy w tej dziedzinie wybijała się publicystyka polityczna, postulująca przeprowadzenie reform w kraju.
I Polacy, i Kolumbijczycy znakomicie się wspólnie rozśpiewali przy góralskiej kapeli, kiedy nagle powietrze rozerwała eksplozja! A nie! To nie eksplozja - właśnie dotarli radziechowscy zbójnicy, którzy o swojej obecność dali znać wystrzałem z pistoletów!