Chorały gregoriańskie, utwory cerkiewne, oratoria, msze i inne kompozycje związane z chrześcijaństwem będą prezentowane w warszawskich kościołach w ramach 22. Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Sakralnej. Festiwal rozpocznie się w niedzielę.
Siostra zakonna nie musi śpiewać piosenek Madonny, by trafić na pierwsze miejsca listy przebojów.
– Mógłbym bez żalu zostawić wszystkie inne formy muzyki dla chorału – mówi Sławomir Witkowski, gitarzysta, kompozytor i aranżer.
– Śpiew gregoriański, łacina to naturalny język Kościoła – przypomina o. Albin Chorąży OCist, proboszcz parafii MB Królowej Korony Polskiej w Gdańsku-Oliwie.
Kultura bez porozumienia z wiarą jest sztuką dla sztuki – mówił bp Piotr Greger, który 22 października przewodniczył Mszy św. w ramach trwającego w Bielsku-Białej Kongresu Muzyki Liturgicznej.
Co sprawia, że młodzi ludzie, których rówieśnicy słuchają raczej hip-hopu niż chorału, chcą odkrywać świat elitarnej sztuki? Może kluczowy jest tu fakt, że chóry dziecięce i młodzieżowe to po prostu dobra szkoła życia?
Czy chłopak w koszulce rockowej kapeli może zachwycić się pieśnią, która sto lat przeleżała na strychu?
W płockiej katedrze zakończył się XXII Festiwal Muzyki Jednogłosowej - jedyne tego rodzaju wydarzenie muzyczne w Polsce.
Duch średniowiecza. To właśnie on unosi się i emanuje z tej płyty.
W kościele Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Szczytnie gościł katolicki chór Harpa Dei, który tworzy rodzeństwo: Nikołaj, Łucja, Marie-Elisée i Mirjana Gerstnerowie.