Niedawno minęło 30 lat od premiery ostatniego kinowego filmu Ingmara Bergmana pt. "Fanny i Aleksander". "To jedno z piękniejszych filmowych pożegnań w historii kina" - podkreśla Martyna Olszowska, krytyk filmowy.
Teatr Polski w Warszawie będzie "teatrem myślącym wielkimi tekstami", o poważnym repertuarze, a zarazem "pełnym energii i tolerancji", otwartym na inicjatywy aktorów - zapowiedział Andrzej Seweryn, który od września obejmie funkcję dyrektora tej placówki.
Założeniem wystawy "Celtowie. Sztuka i tożsamość" w British Museum (BM) w Londynie jest ukazanie "celtyckości" jako wytworu kulturowego, silnie zakotwiczonego w tożsamości brytyjskiej. Wystawa kwestionuje etniczny rodowód sztuki celtyckiej.
Co szóste niemieckie dziecko dorasta bez jednego z rodziców. Od początku lat 70. liczba samotnych matek w tym kraju wzrosła trzykrotnie.
W ubiegłym tygodniu minęło ćwierć wieku od premiery filmu Luca Bessona "Wielki Błękit". "Ten film jest fantastycznie zrealizowany i ma w sobie magię, czyli to co najbardziej lubimy i szukamy w kinie"- ocenia Łukasz Muszyński, krytyk filmowy z portalu Filmweb.
Reżyser, który pokazał Śląsk Polsce, polityk, co z niejednego pieca chleb jadł, kąśliwy felietonista, który jako pisarz zadebiutował po osiemdziesiątce - Kazimierz Kutz w niedzielę kończy 85 lat.
Trwa jubileuszowa edycja największej na pograniczu akcji społeczno-kulturalnej.
Jednym z głównych tematów twórczości Stanleya Kubricka był postępujący wraz z rozwojem techniki, technologii i cywilizacji regres człowieczeństwa. Był to ważny temat zwłaszcza futurystycznych obrazów reżysera.
Oficjalizacja języka śląskiego nie oznaczałaby zagrożenia dla polskości, lecz pomogłaby chronić śląskie dziedzictwo i kulturę - mówili uczestnicy poniedziałkowej debaty, zorganizowanej przez Nowoczesną w Sejmie.
Rodzina jest najmniejszą i najważniejszą jednostką w muzułmańskiej strukturze społecznej. Stanowi ona szeroki system społeczno-ekonomicznego bezpieczeństwa i obejmuje zazwyczaj trzy lub cztery pokolenia. Członkowie rodziny tworzą rodzaj wspólnoty o szczególnie silnych więzach, czego przykładem jest fakt, że starsi nie idą do domów starców, a sieroty nie trafiają do sierocińców.