Muzyka dla św. Franciszka nie była pustą rozrywką. Była mu potrzebna do życia, była jednym ze sposobów nie tylko adoracji Boga, ale gestem liturgicznym przywołującym Boga, drogą do Boga i zjednoczeniem z Bogiem. W jakimś wymiarze franciszkański zespół Fioretti jest kontynuatorem tych ideałów.
Centrum handlowe Silesia City Center i Radio Eska zorganizowały konkurs „Tylko my cię tak pobierzemy”. Jego efektem jest oryginalny produkt marketingowy – para młodych, która wzięła ślub cywilny w hipermarkecie.
Kramy ze smakołykami, pokazy rzemiosła średniowiecznego, a także możliwość poznania zwyczajów i kultury krajów, które znalazły się na szlaku wyprawy Benedykta Polaka – to stałe elementy corocznej imprezy poświęconej wielkiemu odkrywcy.
Kwiaty w rękach anioła migocą, aureole mienią się złotem, krew i woda z przebitego Serca Jezusa płyną lśniącymi strumieniami. Historie na witrażach żyją i przemawiają. Zanim rozbłysną w słońcu, potrzeba długiej pracy „w cieniu”.
Tak nazywa się ekspozycja przygotowana specjalnie dla dzieci i młodzieży, aby przekonać młodych ludzi, że wizyta w muzeum wcale nie musi być nudna.
"Rock noir" lub "folk-noir" - tak w amerykańskich recenzjach określana jest często muzyka pani Parasol.
Nowe powieści Rotha, Pamuka, Oates, Safak, biografie Zofii Nałkowskiej, Haliny Mikołajskiej, Hanki Bielickiej to niektóre nowości książkowe, które wydawcy przygotowali na letnie miesiące.
– W ciągu dwóch lat zostanie wyremontowane podzamcze, czyli pałac Marysieńki, i „koszarowiec”. Za pięć lat chcemy odnowić cały zamek – mówi Krzysztof Lisiecki, dyrektor generalny zamku w Gniewie, koordynator odbudowy.
W ramach rekolekcji rzeszowskiego Duszpasterstwa Akademickiego Rotunda, więźniarki z Zakładu karnego w Lublińcu przedstawiły jeden ze swoich spektakli o profilaktyce antynarkotykowej. Jego autorką jest skazana, która napisała scenariusz na podstawie własnych doświadczeń życia w nałogu.
Wydawnictwo Ossolineum, najstarsza polska oficyna działająca nieprzerwanie od 1817 roku, zostało postawione w stan likwidacji. Minister kultury Bogdan Zdrojewski przeznaczy 600 tys. zł na wykupienie praw do znaku towarowego oficyny.