Czy kierowanie się głosem sumienia oznacza życie w zgodzie z własnymi przekonaniami?
Bilety wyprzedane dwa miesiące wcześniej, komplety na widowni, a jednak „Merylin Mongoł” Nikołaja Kolady w stołecznym teatrze Ateneum budzi zastrzeżenia. Co więcej - pozostawia niedosyt.
Scena Mrowisko, działająca od 2010 roku w podziemiach Teatru Rampa, ma charakter „undergroundowy”. I to zarówno pod względem doboru repertuaru, jak i młodego zespołu, gotowego do ciekawych eksperymentów artystycznych.
Podczas obchodów setnej rocznicy odzyskania niepodległości nie powinno zabraknąć literatury polskiej.
Każda nowa inscenizacja Dostojewskiego to wydarzenie nie tylko artystyczne. To fundamentalne pytania o kondycję człowieka, przekraczanie granic wolności i odpowiedzialności oraz o wybory między dobrem i złem.
Po obejrzeniu ostatniej premiery w Teatrze Polskim nie mamy wątpliwości: Mrożek nie miał dobrego mniemania o swoich rodakach.
Na Broadwayu grana była bez przerwy przez trzy lata, a do kasy biletowej ustawiały się długie kolejki. Najnowsza premiera warszawskiego teatru „Studio”w reżyserii Grzegorza Brala nawiązuje do najlepszych tradycji dramatu amerykańskiego.
Oczarowani niekłamanym wdziękiem Haneczki, zaczynamy oglądać okupacyjną Warszawę przez różowe okulary.
Po co organizować jubileusze, skoro nie zależy nam na obudzeniu wieszczów?