Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
„Dama z Szanghaju” to jeden z tych klasyków kina, wokół których narosło najwięcej plotek, teorii i hipotez. Dlaczego to arcydzieło filmu noir z 1948 roku budzi tak wielkie kontrowersje?
Hollywoodzkie superprodukcje, na początku których pojawia się logo wytwórni Warner Bros, czy Metro-Goldwyn-Meyer, każdy z kinomanów oglądał niezliczoną ilość razy. Niewielu jednak wie, że ich założyciele - bracia Warnerowie, Samuel Goldwyn, czy Louis B. Mayer mają polskie korzenie.
„Zbrodnie i wykroczenia” to chyba najbardziej ponury film Woody Allena. Są w nim elementy komedii, ale raczej autoironiczne, opisujące pozycję reżysera w kinie światowym. Ważniejszy zaś jest dramat, wizja świata.
Na naszych kinowych ekranach oglądać możemy "Anonimusa" – kostiumowy film, z którego wynika, że William Szekspir nie napisał żadnej ze swoich sztuk.
W ten weekend na ekranach niemieckich kin pojawił się „Hotel Lux” – filmowa opowieść o losach berlińskiego komika i komunisty, który po dojściu nazistów do władzy musi uciekać do Moskwy.
Pełne niuansów spojrzenie na chrześcijańską duchowość – tak opisuje jeden z recenzentów amerykańskich nowy film Martina Sheena „Droga”.
Sztuka i filozofia stykały się niejednokrotnie w historii ludzkości. Z korzyścią dla obu stron. Niezwykle płodnym działem filozofii jest estetyka. Idee filozofii wielokrotnie inspirowały artystów do tworzenia arcydzieł.
Relacje damsko-męskie to temat najnowszego filmu Marka Koterskiego, który w ten weekend pojawił się w naszych kinach. W głównych rolach wystąpili Adam Woronowicz i Robert Więckiewicz.
Być, jak Zorba! Zamiast hamletyzować i wiecznie zadręczać się myślami, wreszcie zacząć cieszyć się życiem…
„1920 Bitwa Warszawska” Jerzego Hoffmana to prawdziwa rewolucja w polskim kinie.