Martin Scorsese, reżyser, który nazywa siebie „upadłym katolikiem”, również w swoim ostatnim filmie wprowadza element religijny.
Z Waldemarem Krzystkiem, reżyserem filmu „Fotograf”, o filmie, pracy na planie i Legnicy rozmawia Edward Kabiesz
O swoim najnowszym filmie i o tym, na ile oddaje on wydarzenia związane z działaniami SB wobec biskupa Karola Wojtyły w latach 60. XX w., mówi Robert Gliński, reżyser „Figuranta”.
Reżyser Phyllida Lloyd poinformowała media, że rodzina Margaret Thatcher odrzuciła zaproszenie na specjalny przedpremierowy pokaz „Żelaznej Damy“.
Reżyser „Marii Magdaleny” traktuje Jezusa i Ewangelię jako fikcję literacką, mit, z którym można zrobić dosłownie wszystko.
Specjalny seans z udziałem reżysera Jose Maria Zavali odbędzie się również w sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Krakowie.
– Nazywam ten film kryminałem duchowym, choć nie lubię używania gatunkowych ograniczeń – mówi Sebastian Buttny, reżyser filmu „Święty”.
Można traktować „Powidoki” Andrzeja Wajdy jako artystyczny testament wielkiego reżysera. Można również jako opowieść o powinnościach artysty.
O byciu staromodnym we współczesnym świecie, kręceniu filmu „Old fashioned”, miłości i Bogu mówi reżyser Rik Swartzwelder.
Problemy, jakie poruszają reżyserzy „Praktykanta” i „W sieci”, europejskiemu widzowi mogą wydawać się egzotyczne. Ale tylko pozornie.