Pan Kleks, Franek Kimono, kasiarz Szpicbródka… - takiego Fronczewskiego znamy wszyscy. Ale kim jest naprawdę? Jakim jest człowiekiem? Co sądzi o swojej karierze, czasach PRL-u, świecie współczesnym?
- Nam chodzi o „Balladynę” i o wymowę tego dramatu, a nie o wywoływanie tanich sensacji - przekonuje Zbigniew Głowacki.
11 spektakli z udziałem gwiazd polskiej sceny, m.in. Artura Barcisia, Tomasza Kota i Tomasza Karolaka oraz 6 imprez towarzyszących związanych m.in. z Radiową Akademią Rozrywki, będzie można zobaczyć w ramach III Katowickiego Karnawału Komedii (KKK). Impreza potrwa od 22 do 31 stycznia.
Francuskojęzyczna prasa w Belgii poświęca w poniedziałek wiele miejsca piątkowej premierze opery "Macbeth" w reżyserii Krzysztofa Warlikowskiego w brukselskiej La Monnaie. Muzycznie - "doskonała", reżysersko - "budzi mieszane uczucia od zachwytu po zakłopotanie" - pisze.
Trwający w Awinionie festiwal teatralny przebiega pod znakiem licznych polemik. Dotyczą one nie tylko poszczególnych przedstawień, ale też doboru repertuartu, uznanego przez niektórych za zbytnio eksperymentalny i odbiegający od klasyki.
Spektakl "Szczęśliwa jak psi ogon", na podstawie utworów Anny Świrszczyńskiej i Czesława Miłosza zainauguruje w poniedziałek wieczór w Przemyślu (Podkarpackie) XIX Przemyską Jesień Teatralną. Impreza potrwa do 28 listopada.
O dzieciństwie na warszawskim Grochowie, zakładzie fryzjerskim ojca i swoim aktorstwie, m.in. o współpracy z Jean-Lukiem Godardem - o tym w książce "Wszystko jest lekko dziwne" opowiada Jerzy Radziwiłowicz. Wywiad-rzekę z aktorem przeprowadził Łukasz Maciejewski.
Jednym najciekawszych projektów, prezentowanych na tegorocznym biennale w Monachium, była opera inspirowana kulturą i wierzeniami Indian z plemienia Janomamów.
O roli ojca, o relacji z synem, zachwycie Kazaniem na Górze i sztuce w Lublinie z reżyserem teatralnym Łukaszem Witt-Michałowskim rozmawia ks. Rafał Pastwa.
Ze spektaklu w reżyserii Artura Tyszkiewicza jasno wynika pytanie o przyczyny i konsekwencje degradacji sztuki.