Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Czyli co łączy Eltona Johna, Michaela Jacksona, Stinga, U2 i Pulp Fiction?
Czy bez powieści Jacka Kerouaca nie byłoby tekstów Boba Dylana i legendy Jima Morrisona?
Nareszcie! Barwnie napisana powieść historyczno-przygodowa o czasach biblijnych, w której autor doskonale żongluje rozmaitymi estetykami i gatunkami, sięgając m.in. po baśń, horror, czy gotycką literaturę grozy.
W jego filmach występowali Marlena Dietrich, Marilyn Monroe i James Cagney. Fellini uważał go za reżysera wszech czasów. Hitchcock miał zaś powiedzieć, że po „Podwójnym ubezpieczeniu” dwa najważniejsze słowa w świecie kina to Billy Wilder.
To wszystko mogłoby nigdy się nie wydarzyć. Bo i po co? Czemu miałoby niby służyć? Przecież to zupełnie bez sensu. Absurd. Totalne nieporozumienie. A jednak… Przyszło. Jak zawsze nie w porę. Nieproszone. Nikt nie otwierał przecież drzwi na oścież.
Udało się Franaszkowi przedstawić obraz Miłosza poety, prozaika, eseisty, tłumacza, komplilatora, uczestnika życia literackiego, który znał wiele ważnych osób oraz Miłosza – człowieka prywatnego. To obraz złożony i wielobarwny.
Czesław Miłosz przez niemal całe swe życie był artystą szukającym, walczącym o Boga...
Tadeusz Sobolewski pisze dziś na łamach „Gazety Wyborczej” o najnowszej, eseistycznej książce Adama Zagajewskiego.
Czym była Granica św. Jana, język laski, dialekt schönwaldzki, czy tajemniczo brzmiący „Latający Ślązak”? I dlaczego Śląsk nazywano przeciwlotniczym schronem Rzeszy?
…czyli, co mają ze sobą wspólnego Ray Charles, Louis Armstrong, Tom Jones i najbardziej gburowaty lekarz w historii telewizji.