Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego | Od najstarszego do najnowszego »
Wyszukujesz w serwisie kultura.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Idzie nowe w polskim kinie. Powstało w ubiegłym roku kilka filmów, w których młodzi twórcy odnoszą do PRL-u w zupełnie nowy, inny niż poprzednie pokolenia sposób.
Nie pamiętam sytuacji, aby główny kandydat do zwycięstwa podczas gali oscarowej, film zbierający prawie wszystkie najważniejsze nagrody (poza Złotymi Globami, gdzie przegrał z „Avatarem”) po obu stronach oceanu, nie był wyświetlany w polskich kinach. Paradoksalnie jednak, po obejrzeniu rzeczonego filmu, trudno uznać to za stratę.
W „Autorze - widmo” Roman Polański wraca do jednego ze swoich ulubionych tematów – bezradności człowieka wobec zła. Czyni to jednak w sposób niebanalny (w warstwie treści) i po mistrzowsku (jeśli chodzi o formę).
Science–fiction jako film realistyczny? Jako utwór z elementami niemal eseju socjologa? To możliwe. Taki właśnie jest „Dystrykt 9”.
W „Eastern Promises” Cronenberg wraca do rozpoczętego w „Historii przemocy” dialogu z widzem na temat przemocy. Jest ona jednak dużo bardziej dosłowna niż w poprzednim filmie reżysera.
O filmie „Nazywam się Khan” było bardzo głośno podczas tegorocznego Berlinale. Głównie ze względu na kontrowersje, jakie wzbudził w Indiach.
"Bóg śpi" to tytuł książki, na którą składają się rozmowy Witolda Beresia i Krzysztofa Burnetki ze zmarłym w zeszłym roku ostatnim przywódcą powstania w getcie warszwskim - Markiem Edelmanem o sprawach wiary i Dekalogu. Książka właśnie trafiła do księgarń.
Aga Zaryan (naprawdę Agnieszka Skrzypek) jest fenomenem polskiej sceny jazzowej. Jej najnowszy krążek wydała legendarna wytwórnia Blue Note.
Na ekrany naszych kin wszedł właśnie film „Starcie Tytanów”, czyli kolejna hollywoodzka wariacja na temat starożytności i mitologii.
O tym filmie napisano już bardzo dużo. „Ojciec chrzestny” ma wiele interpretacji. Ciągle jednak zachwyca, a w plebiscytach na najlepszy film w historii kina niezmiennie plasuje się w ścisłej czołówce.